Karabük Haber Postası Karabük Haber Postası

Kayabaşı mahallesinde Ramazan etkinliği

Gündem Yayın: 01.06.2018 13:18
Yazar:

Karabük Belediyesi tarafından her yıl Ramazan ayı dolayısı ile bir ay boyunca düzenlenen programlar, her akşam farklı bir mahallede vatandaşlarla buluşmaya devam ediyor. Kayabaşı Mahallesi Yaylacık mevkii Sosyal Yaşam Merkezi önünde düzenlenen programa çocuklar başta olmak üzere mahalle sakinleri yoğun ilgi gösterdi.

Karabük Belediyesi ve Halk Eğitim Merkezi işbirliğince Kayabaşı Mahallesi Yaylacık Sosyal Yaşam Merkezinde açılan kursları başarı ile bitiren kursiyerlere sertifikalarının verilmesi ile başlayan program çocuklara yönelik çeşitli etkinlikler ile gecenin ilerleyen saatlerine kadar devam etti.

Karabük Belediye Başkanı Rafet Vergili Sosyal Yaşam Merkezi sertifika dağıtımında yaptığı konuşmada “2-3 dakikalık kısa bir sürede Karabük Belediyesi’nin geldiği durumdan bugünkü halini anlatayım. 2009 senesinde göreve geldiğim gün Belediye’nin elektrikleri kesildi, işçi 11 ikramiyesini alamamıştı, maaşını ise alıp alamayacağını bilemiyordu. Göreve geldikten sonra bir daha Karabük Belediyesinde, 2 ay sonra hiçbir zaman para sıkıntısı çekmedik. Şu anda bunu tekrarlamaktan gurur duyuyorum, hoşuma da gidiyor; “Türkiye’nin en zengin Belediyesi, Karabük Belediyesi”.

Bugüne kadar gelen arkadaşlarımızın hepsi şu yüzden ağladı; “Paramız yok, pulumuz yok, onu yapın bunu yapamayız, onu yapın şunu yapamayız”. Bizim dönemimizde yani 2009 senesinden bugüne 9 senede tüm mahallelere bu Sosyal Yaşam Merkezlerinden birer tane yaptık. Niye yapıyorsunuz dedikleri zaman; “Bir kişi dahi okuryazar diploması alsın bu Sosyal Yaşam Merkezinden parasını çıkartır” dedim. Şu ana kadar 1.000 tane arkadaşımıza bu Sosyal Yaşam Merkezinden okuryazar diploması verdik. Her sene 5.000 kursiyerimiz oluyor. Bütün mahallelerimizde Sosyal Yaşam Merkezlerimiz mevcut ve bunun dışında biz ne yaptık, meydanı yaptık, kütüphaneyi yaptık, şu anda kütüphane gece saat 00.00’ye kadar çalışan bir kütüphane oldu. Hal yaptık, mezbahayı yaptık, dolmuş duraklarını yaptık, Belediye binası yaptık, bitmeyen Kares bitti, 650 km su borusu döşedik, bütün asbest boruları değiştirdik Karabük’te, su arıtması yapıldı, 2-3 tane alışveriş merkezi yaptık Karabük’te, kilometrelerce istinat duvarı yapıldı, kilometrelerce kaldırım yapıldı, 5 senede doğalgaz dağıtıldı, şehir iki kere asfaltlandı, 1 milyon tonun üzerinde asfalt kullandık. 1 milyon nüfuslu şehirden daha fala hizmet ürettik ve bir gün dahi para sıkıntısı çekmedik. Biz Karabük Belediyesi’ne rüşveti sokmadık, haramı sokmadık, Belediye’nin kasasına hiç kimsenin elini uzandırmadık ve Allah için yalnız hizmette bulunduk. Ben şuna inanıyorum; “100 bin kişi bize dua etti, Karabük Belediyesi’nin kasasını parayla doldurduk”. Hepinizden Allah razı olsun.

Şimdi eski arkadaşlarımıza sorsanız biri altyapı yapmış olur, birisi üstyapı yapmış olur. O yüzden seçim kaybetmiş olur. Bu kadar hizmet Karabük Belediyesi tarafından üretildi. Şuan Türkiye’nin en zengin Belediyesi bugün İller Bankasından para alan Karabük Belediyesi, diğer Belediyeler için Karabük Belediyesi olarak biz İller Bankasına para yolluyoruz. Şimdi sorun burada Karabük Belediyesi’nin kasasında kaç para var diye. Bu paraların hepsini sizin için harcayıp dönemi öyle bırakacağım. Kimseye de bir kuruş para bırakmam.

Spor vadisi bitecek, yıl sonunda spor vadisi açılacak. Yapılacak başka işleri de programa alacağım. Büyük ihtimalle Devlet Demiryollarının bugüne kadar sürümcüme de olan bugün veriyoruz, yarın veriyoruz, öbür gün alıyoruz dedikleri arazinin hepsinin parasını verip satın alacağım. Ondan sonra Karabük ne oluyor hep beraber görüşürüz. Ne kadar paran var? Karabük Belediyesinden şuanda 40 Trilyon lira nakit para var, 30 Trilyon da gelecek var. Bu paraların hepsi sizin paranız. Şöyle bir hesap yaptım, adam başı 1.300 lira para var Karabük’te. Bu parada sizin paranız.

Şimdi şöyle bakıyoruz, bu kadar iş yaptık. Zaten kabul ediyorlar, edemiyorlar. Söylediğimiz bir şeyin doğrusunu yapıp yapmamakta tereddüt ediyorlar. Onlar siyaset yapıyor, biz hizmet yapıyoruz. Biz diyoruz ki şuanda Karabük’ün problemleri bitti, en büyük problem ne işsizlik problemi. Bu işsizlik problemi nasıl çözülür; Eskipazar’a yapılacak büyük bir Organize Sanayi ile bu iş çözülür. 30.000 dönüm arazi üzerine, yani Demir Çelik’in 15 daha kat büyük bir arazi üzerine Organize Sanayi yapalım, büyük fabrikalar buraya gelsin, hatta otomobil fabrikası bile buraya gelsin diye konuşabilirdik. Biz 30.000 dönüm olarak paftaları çizip veriyoruz, arkadaşlar yine hala 3.000 dönüme müracaat ediyor. Bakan diyor ki ben size bu parayı vereceğim, müracaatınızı çoğaltın, bizimkiler yine 3.000 dönümde. Sonra Karabük’e havaalanı projesi. Üniversite’nin üzerinde 900 m. uzunluğunda bir alana havaalanı yapmayı düşünüyorlar. Diyoruz ki buraya hiçbir zaman büyük uçak inmez, Karabük’ün hiçbir işine yaramaz, Safranbolu’nun hiçbir işine yaramaz, gelin bunu Eflani’ye yapalım. Dün akşam Eflani’deydim, Eflani’den çıktım Karabük’e gelişim 20 dk. Uluslararası bir havaalanımız olsun, her tarafa uçak kalkabilsin. Yok efendim biz Üniversite’nin oraya yapacağız havaalanını. Bu işte tamam. Bir daha yarın bir gün havaalanı yapalım dediğimiz zaman diyecekler ki Karabük’ün havaalanı var. Ancak çocuklar ellerinde ki oyuncak uçakları indirip kaldırırlar. Bu düşünceleri büyütemiyoruz. Sesimizi Ankara’ya duyuramıyoruz. Seçim zamanı bakın dostlar. Gelin Ankara’da bizim sesimizi duyuracak bir arkadaşımız, bizden de birileri olsun. Bize bu konuda destek verin. Karabük’ün geleceği ile ilgili, Karabük’ün inşası ile ilgili hep beraber çalışmaya devam edelim. Böyle kritik bir günde bu vesileyle ben size bunları söylemiş oldum. Bu Sosyal Yaşam Merkezimizdeki tüm kursiyerlerimizi tebrik ediyorum. Emeği geçen tüm hocalarımıza, personellerimize teşekkür ediyorum. Hayırlı Ramazanlar dileğiyle saygılarımı sunuyorum” dedi.

Paylaş:

Görüş Bildir

Gönderdiğiniz yorum moderasyon ekibi tarafından incelendikten sonra yayınlanacaktır.

Rize’de fırtına

Dünya Yayın: 28.03.2024 20:48
İhlas Haber Ajansı

Karadeniz’de etkili olan şiddetli rüzgarın sebep olduğu dalgalar Rize’nin Pazar ilçesi sahilinde kayalıkları ve dalga kıranları aşarak hasara yol açtı.

Karadeniz açıklarında dün akşam saatlerinden itibaren etkili olan rüzgar dev dalgalara neden oldu. Rize’nin Pazar ilçesinde karaya vuran dev dalgalar Karadeniz Sahil Yolu’na kadar ulaştı. Dalga kıranları aşarak zaman zaman boyu 3 metreyi de aşan dalgalar sahil bandında insanların yürüyüş güzergâhını molozlarla doldu. Trafik polisleri Karadeniz Sahil Yolu’nda seyreden araç sahiplerine uyarılarda bulundu.